lördag 20 juli 2013

Lördag, parkhäng och Jing An temple

Sista dagen på sällskapets resa och det blev ett besök till Luxun Park. 





 Alltid glad med en Happy Lemon.



Vi spanade på kineser som dansade. 




Odling av bonsai träd. Förstå hur värdefulla denna samling är! Jag försökte köpa ett (litet) bonsai träd på blommarknaden och det kostade 800rmb!!




 Älsklingen och jag. 



Otroligt fin park.



Allsång i parken. 



Och så blev det ett spontanbesök till Jing An tempel. Äntligen kom jag mej iväg dit, jag har sett templet i princip varje dag sedan jag flyttade hit i början av Mars.   



Rökelser  



Innergården.




Man skulle kasta mynt på saken i mitten. Och klart vi skulle testa göra det. 




 

 Statyer av gudar (tror jag). 








Det var inte meningen att statyn skulle få djävulshorn. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar