torsdag 18 juli 2013

Shopping, kinesisk mat, Park Hyatt och en hel del bilder

Torsdag och temat för dagen var shopping. Det blev två butiker; Forever 21 och fake marknaden. Och sedan blev det ju lite promenader och lunch däremellan också.



Dagens look: silkes topp och pyjamas-look-a-like shorts. Jag börjar anamma den kinesiska kulturen med att gå ut i pyjamas. Kanske om två år kommer jag också att gå omkring i min pyjamas utomhus. 





Dagens shopping blev grått, svart och blått.





Lunchen blev från det kinesiska Sichuan köket.



 Promenad längs Nanjing road.



Efter en snabb sväng via lägenheten begav vi oss till Pudong sidan. Vi åkte dit för att besöka Park Hyatt och kolla utsikten från 91'a våningen.



Tjejerna med TV Pearl Tower i bakgrunden. 



Vi åkte dit tidigt för att se utsikten både i solnedgången och i mörkret. 



 Syster spanar på utsikten.



"Där borta bor vi. Kanske. Eller så är det därborta. Ungefär."



 Utsikten i solnedgången.



 Utsikten i skymningen.



I vissa vinklar ser byggnaden oändligt hög ut.  



 Park Hyatt och The Two Towers (vet inte var dom heter och jess, jag är Sagan om ringen nörd...)




TV  Pearl tower.



 Och middagen blev också kinesiskt, denna gång från Hunan köket. Di Shui Dong hette stället och ribs rekommenderas starkt.   



Jag har fått mersmak för mat i sockerlager. Känns som lite nyttigare efterrätt. Denna gång var det potatis i toffé.



M demonstrerar olika stilar att äta med pinnar. 



 Men när toffé stelnar och klibbar ihop, är det bättre att gå över till denna stil.



1 kommentar:

  1. Väldigt fina bilder på väldigt väldiga byggnader.

    SvaraRadera