lördag 24 augusti 2013

nej nu får det vara nog med hotmail...

Jag har haft hotmail sedan jag gick i lågstadiet. Men efter senaste dagars tjafs och irritation är det slut mellan oss. Nu går jag över till gmail!

 Det började med att jag märkte att hotmailen blivit kapad och skickade spam. Inte så trevligt och jag ber om ursäkt om du råkar ha fått något! "Som tur" var spamet på franska, så jag hoppas att ingen trodde jag lärt mej franska i Kina och förstod att inte klicka på länken... Men brytpunkten mellan oss kom när hotmailen inte ville logga in längre. Nähä. Fick medelandet "någon har kapat ditt konto, och för att säkerställa vem du är så fyll i säkerhetskoden". Men en sådan hade jag ju såklart inte. Nähä, men då fick jag fylla i ett lååångt formulär med frågor om vilka kontakter jag senast mejlat åt, rubriker på mejlen. vilka foldrar jag har och etc. Det tog tre dagar och X antal försök att fylla i det innan det gick igenom. Men förstå hur glad jag blev då!! Det är ju den mejlen jag har använt dom senaste 9ish åren, så skulle vara lite surt att förlora allt innehåll... 

Men som sagt, nu är det slut mellan oss. Under processen att försöka få tillbaka tröttnade jag rätt rejält på deras upplägg. Så nu håller jag på att "fasa ut den" och istället använder jag min nya mejl förnamn.efternamn@gmail.com. Så vill ni nå mej är det där jag finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar