torsdag 14 november 2013

Jul på Ikea

Jag har läst på flera Shanghai-bloggar att julen kommit till Ikea. Och idag kom jag mej äntligen iväg dit! Egentligen skulle jag inte köpa julpynt. Nu på söndag åker jag till Jakarta på jobbresa, och då vill jag ha med lite godsaker att ge bort till dom svenska kollegorna därborta och bjuda på pepparkakor till dom lokala kollegorna såklart. Bor man långt hemifrån och inte har Ikea med deras food market kan det vara lite jobbigt kan jag tänka mej. Även fast man vill ta till sej en viss del av den nya matkulturen vill man ha lite husmanskost och "vanligt" godis ibland. Men, hur som helst, när jag väl gick förbi avdelningen med julpynt kunde jag inte hålla mej...







  Detta införskaffades idag. Tror dock jag väntar tills jag kommer tillbaka från resan med att pynta lägenheten. Kanske lite väl tidigt att göra det i mitten av November? Annars brukar jag aldrig anstränga mej med julpynt, brukar komma upp 3-4 saker i lägenheten som har med jul att göra. Men i år lockar julen extra mycket. Egentligen mest för att få komma hem en sväng.





Och man när man väl är på Ikea passade jag på att äta en klassisk köttbulle-tallrik. Jag har aldrig riktigt gillat köttbullar, men detta smakade riktigt gott. Hemlängtan? Jag? Nää, vadårå....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar