lördag 14 december 2013

Fredag: kaffe, juldekoration och julfest på YP Christmas Party

I onsdags vaknade jag upp med tanken "jess, äntligen fredag!". Blev rätt besviken den morgonen. Men igår blev det faktiskt äntligen fredag!! Denna vecka har det varit kaosmycket på jobbet, igen. Bara två arbetsdagar kvar nu sedan bär det av mot Stockholm!! Och två arbetsdagar på kontoret där och SEDAN är det hemåt till familjen!


Man brukar ju prata om latte-kostnader (eller är det latte-effekt?). Ni vet dom där små dagliga utgifterna som blir rätt stora när man väl börjar räkna ihop veckans, månadens och årets latte-utgift. Just nu struntar jag fullständigt i det, vad som än tar mej genom dagen införskaffar jag. Så jag har varit en flitig kund på Starbucks senaste tiden!




Myrorna på jobbet har fått paket att leka med. Även fast kineser inte firar jul så tar alla tillfällen i akt att sätta upp dekoration.



På kvällen hade Swedish YP Shanghai julfest. Och man tackar inte nej till chansen till ett julbord. Favoriten var potatismoset! Jepp, som Håkan vid julbordet... I och för sej tog jag lax också och en massa annat gott.


 Många svenskar som ville fira jul. 

Finaste bordssällskapet.

Middagen hölls på Four Season hotell. Och inget lyxigt Shanghai hotell utan en överpyntad gran. Man kan nästan undra om det ens finns en gran där under allt pynt? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar