fredag 28 november 2014

På väg hemåt från Dhaka






Ser ni felet i min klädsel? 

Ha inte byxor med hål på knäna. Myggen hittar in. Men det är inte lika farligt som tidigare resor, nu har jag med mej antihistamin tabletter! Dom heter Kestine, är receptfria och köpta på apotek i Finland. Ett av mina bästa köp någonsin! Rekommenderas om man är känslig för mygg och ska ut och resa till "myggiga" ställen! 

Snart är det flyg hem till Shanghai. Jag hoppas denna flygning går smidigare. Hitresande gick sådär. Flyget var försenat en timme från Shanghai, vi måste checka in våra väskor på nytt i Cunming, vi fick springa för att hinna med flyget och våra väskor hann inte med. Så första dygnet i Dhaka fick vi klara oss på handbagage. (Som tur hann min kollega panikpacka om på 5 sekunder, så vi delade systerligt på det hon fick med sej ). Note to myself: du vet att detta kan hända, ungefär alla flyg är försenade från Shanghai, så lägg allt viktigt och ett klädombyten i handbagaget!!! Jag har lite svårt att lära mej ibland...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar