söndag 21 augusti 2016

Helgen i tre bilder

Denna helg har jag varit gräsänka. Mannen är uppe på familjekalas och är borta hela veckan. Så vad passar man på att göra när man har lägenheten för sej själv? 

Jo, man städar. Av någon konstig anledning. Vet inte riktigt varifrån den lusten kom sej, men har fixat en hel del här hemma. Samt tvättat ca 8 maskiner tvätt. Det behövdes. Har som ambition att rensa i förrådet också, men det får bli till en annan helg (läs aldrig). 

Har även besökt Mall of Skandinavia för första gången! Det är smidigare att åka dit (16min med pendeln) än att åka in till centrum (26min med buss och tunnelbana). Höstens shoppinglust slog till, så då fick man passa på! Jag får shoppinglust ungefär två gånger per år, en på hösten och en på våren. Och den höll i hela tre butiker (H&M, COS och &Other stories, som passande nog låg bredvid varandra i gallerian). Vet inte om det är värt att lägga upp bilder på köpen, det blev som det vanligtvis brukar: en stor ljusgrå stickad tröja (bomull och kashmir blandning, kommer att bo i den tröjan i vinter, men nu måste jag seriöst sluta köpa grå stickade tröjor....), en blå/vit randig skjorta, blåa jeans och lite annat tråkigt men behövliga saker (ni vet, t-shirt, svarta tights, strumpor, sånt som går åt). Nu gäller det bara att rensa garderoben och lägga ut på tradera för att få plats. 

Och blev faktiskt positivt överraskad av Mall of Skandinavia. Där fanns massvis med klädbutiker i olika prisklasser, en hel del inredning, matbutiker och många restauranger (många såg faktiskt riktigt bra och mysiga ut för att vara en galleria). Så nu har jag ännu en anledning till att INTE åka in till centrum längre!! (Har tidigare jobbat inne i centrum, men sitter nu på Södermalm. Nu kan ju gissa hur många gånger jag har åkt in till T-centralen frivilligt sedan dess...)

Och söndagen har det bakats i trolldeg med ivriga barn (och några föräldrar också). 

Så inga klackar i taket eller liknande. Väldigt lugnt gräsänka helg med andra ord. Tar igen det under veckan som kommer med några inbokade AWn istället... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar