torsdag 3 november 2016

En dag (eller timme) på slottet bland brudklänningar och kristallkronor

I söndags hann vi också med ett besök till slottet! Dom hade utställning på dom kungliga bröllopsklänningarna!

Och några andra klänningar också. Ska jag vara ärlig så var jag mest fascinerad av dessa. Alltså så vackra och vilket hantverk!

Drottning Silvias klänning.  

Prinsessan Madelenes. Ska jag vara helt ärlig så gjorde den sej bättre på håll. Spetsen var säkert jättedyr, men på nära håll såg det mest ut som en gardin...  

Prinsessan Lilian. Om hon nu hette Lilian och är prinsessa, är inte så insatt i kungafamiljen...  

 Prinsessan (för hon är väl det??) Sofias klänning.

En blivande modefotograf?  

Och vackrast av dom alla, kronprinsessan Victorias klänning.  

Riktigt elegant.  


Jag tror jag aldrig varit inne i slottet tidigare. Lite skämskudden på den, ändå bott ganska många år här nu... 


Vackert åt alla håll och kanter, både uppåt....  

... och nedåt.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar