söndag 20 augusti 2017

Födelsevrålets marsch mot BB-kaoset!

Idag har jag varit med på min första protestmarsch! Födelsevrålet tillsammans med Cissi Wallin och Emily Comeau Hellsing har idag ordnat en riksmarsch mot BB-kaoset som råder i detta land. Tyvärr är det inget nytt att förlossningsvården inte prioriterats i Sverige, så har det varit många år. Men detta år verkar protesterna nått ut ordentligt! Nu håller vi tummarna för att det ska ske någon förändring också! 


Dagens bäst plakat? Ett annat budskap löd "Våga vägra vård i en Ford". 



Marschen började vid Mariatorget och slutade vid Medborgarplatsen. Och det var MYCKET folk!! 


Artikel på Aftonbladet hittar ni här. OCH, spanar ni in bild 5 med förstoringsglas så kan ni se mej, hehe. Mer om själva organisationen Födelsevrålet hittar ni här!


Lite tydligare bild på mej och bullen i ugnen. 


Och nu avslutar jag dagen med en ananas! Varför ananas? Jo, i vissa länder avråds gravida äta ananas eftersom det sägs att det kan sätta igång förlossningen. Det kan man ju tro hur mycket man vill på. Men kom att tänka på det när jag såg en i butiken och blev mitt i allt lite sugen! Får se om det kanske blir en ananas bebe! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar