fredag 29 september 2017

jag har fått en mini zombie

En kort status från bebisbubblan! 

Senaste två nätterna har varit faktiskt helt okej!! Kunnat sova ett par gånger i lite längre partier, tjoho!! Tyckte att det var konstigt hur trött jag fortfarande var  på dagen. Men när jag tänkte vidare så är det kanske inte så konstigt. Detta är första nätterna på några veckor och efter en förlossning som jag sovit helt okej. Har en del att ta igen kanske. Lite orolig inför att Pär ska börja jobba på måndag. Jag får bäst sömn mellan kl 6 och 9 där han stigit upp och tar hand om Nova. Försöker diskret föreslå att "sovmorgon" är väl helt accepterat på hans arbetsplats? Vet inte om planen funkar... Nå, det ska väl lösa sej! 

En helt annan sak. När jag var gravid lyssnade jag en massa på podcasten "Vattnet går", kan verkligen rekommendera den!! Och där pratade bl.a. Margaux Dietz, hon har en youtube-kanal (kanske blogg också, eller vlogg, inte så insatt...) och där har hon ett klipp på när hon föder. Väldigt kul att se!! Och till sak. I ett annat klipp jämför hon sin då några veckor gamla bebis med zombies från The walking dead. Tyckte det var lite lustig jämförelse. Nu fattar jag det till 100%! Ibland har jag en lite grymtande och stånkande krabat som bökar sej mot bröstet (när jag halvligger ner), instinktivt söker efter mat, skakar på huvet i hopp om att hitta jackpot och hugger vad hon kan få tag i. Rätt sött och ganska underhållande att se! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar