söndag 10 september 2017

Veckan som svischat förbi...

Jag förstår inte hur dagarna och veckorna kan gå så snabbt förbi när man egentligen inte gör något. Detta är femte (!!!) veckan jag är ledig och tekniskt sett andra veckan på föräldraledigheten. Galet. 

Vad har jag då gjort denna vecka? 

- fortsätter på Yoga Girl's utmaningen #yogaeverydamnday! Hittills har det gått väldigt bra. Jag slarvade igår, men annars har jag antingen gjort ett yoga pass eller andningsövningar varje dag! 


Min träning i två bilder. Mycket sittande yogapositioner och profylax andningsövningar via online kurs. 

- går till gymmet några gånger i veckan, mest för att det är lättare att fokuserat träna där (fast jag skulle lika gärna kunna göra övningarna där hemma, men är ingen "hemmatränare"). Men också, kanske lika viktigt, få gå i BASTU. Hur skönt är det inte att basta efter träningen alltså? Men, idag har jag fryst mitt kort. Nu blir det inte mera gym tills efter beben kommit och jag kan börja träna igen. 

- jag var en sväng på jobbet och fikade och hämtade upp lite grejer. Kul att träffa kollegorna, men väldigt kul att gå därifrån också och veta att det där får jag släppa nu. 

- gått på föreläsning om amning. Mycket intressant! Kvinnans kropp är ju fantastisk alltså!

- gått på bio. På en förmiddag! Vi såg Borg, rätt så bra! Kan rekommendera, men inte nu den bästa filmen man sett... Och huh alltså, att gå från pendelstationen på söder till bion var som ett maratonlopp. Jag kan bara gå i snigeltakt just nu (blir typ omsprungen av pensionärer i rullator), och även det är extremt ansträngande. Styrketräning och yoga är mycket lättare. 

- kortare promenad i min snigeltakt när vädret varit fint, måste ändå komma ut litegrann!!


SÖS sjukhuset på andra sidan vattnet, snart är man kanske där!!

- träffat annan föräldraledig kompis och passat på att äta lunch ute med mannen (som har semester)



- läst ut "Vi mot er" av Fredrik Backman. Imorgon ska projekt "Ett litet liv" av Hanya Yanagihara påbörjas. Lär vara en tegelsten (läser på Kindle, så vet inte säkert..) 

- slösurfat extremt mycket och börjat ligga mer på soffan och kollat tv-serier. Försöker vara okej med att slösurfa och chilla framför tvn utan att känna att jag borde göra något vettigt. Sitter så inbyggt i en. Men samtidigt, att vila kroppen är extremt viktigt just nu. 

- håller på med projekt fotobok. Gör en bok per år, och gör åren 2012-2016. Alltså det är många bilder att gå igenom och välja och sedan placera snyggt i boken. Är i mitten av 2016 nu och sedan ska jag skriva bildtext ännu för alla åren. Huh, det tar tid det här alltså... 

Så, det var hur min vecka sett ut. Måste säga jag trivs förvånansvärt bra med att bara vara ledig. Trodde jag skulle bli väldigt less på det till slut, men är inte där ännu (några få stunder av rastlöshet dock...) Kan också ha att göra med att jag släpar omkring en stor och tung mage, vilket man blir lätt trött av. Att gå till butiken eller gymmet kräver sina timmars återhämtning därefter... 

Imorgon är det besök till barnmorskan, förhoppningsvis sista besöket!! Och hoppas ni har haft en härlig vecka också!! 

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, får hoppas att det verkligen är en slutspurt (dvs att det börjar vara klart nu...)

      Radera