tisdag 3 oktober 2017

Min nya borg

En del förändringar har ju skett senaste veckorna. Nya "rutiner" har tillkommit, även om dom kan ändras lite från dag till dag (så vet inte om det kan kallas rutiner ännu?). Från och med denna vecka är jag ensam med lilla tjejen på dagarna, så lär väl hitta ännu mera nya rutiner nu. Hittills har det gått bra (peppar, peppar, ta i trä), till och med hunnit duscha på morgonen, så jag är nöjd!! Nu sitter jag och dricker förmiddagskaffet och Nova spanar in väggarna i babynestet bredvid mej i soffan. 

Det är inte bara nya rutiner, jag har även förflyttat mej i lägenheten. Tidigare spenderade jag mest tid i köket, min dator står på köksbordet, så det var där jag satt. Det var "mitt" rum medan mannen har sin dator i vardagsrummet och med andra ord spenderar mest tid i det rummet. Nu håller jag på att ta över vardagsrummet, eller närmare bestämt soffan. Soffan har blivit min nya borg. Här bygger jag olika kuddslott beroende på amningsställning. Jag har också det mesta inom räckhåll. Man kan hitta ungefär ALLT i vår soffa nuförtiden. Man hittar tex vattenflaska (eller ofta flaskor i plural), påse med nötter, choklad i olika former och mängder, en kindle, telefonen, diverse babykläder, diverse mina kläder, olika kuddar, amningskudden (mina handleders räddare i nöden!!), fjärrkontroll, tidning och ibland min dator. Jag är stundvis rätt låst i soffan, så lika bra att flytta hela bohaget dit helt enkelt! 

Tyvärr är det dåligt med bilder idag. Jag har inte hunnit överföra bilder från våra mobiler ännu, ska försöka göra det idag! Jag tror inte jag ens sett alla bilder och filmer från förlossningen. Eller kanske jag såg dom dagen efter, men då har min hjärna inte lyckats registrera dom.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar