fredag 13 oktober 2017

Vackra blommor

Något som verkligen förgyller ett hem är vackra blommor och senaste veckorna har vårt hem verkligen varit förgyllt! 


Och bra det, vissa krukväxter har tydligen "känt sej lite försummade" när vi var borta ett par dagar på BB och nu har en annan att ta hand om... Sämst har det gått för balkongsväxterna. Att inte få vatten på ett antal veckor och dessutom ganska låga temperaturer under natten tar väl kål på det mesta. Förutom pelargonerna, dom har jag fortfarande hopp om!  






Även ett par andra buketter och en stor vacker orkidé har fått flytta in!

Nytt för idag: 
- fått använda nässugen för första gången. Inte så farligt som jag föreställt mej. Och nej, hon är inte förkyld, bara en liten snorkråka. Jag ville mest testa och öva lite grann inför "skarpt läge". 

Äntligen fredag! Även fast jag inte jobbar är det härligt med helg när vi alla tre får spendera tid tillsammans. I helgen kommer dessutom farmor på besök och helgen efter det kommer min familj! Ska bli riktigt mysigt med massa familjehäng framöver! Och jag tror jag ska passa på att göra och bunkra upp med grönsakssoppa medans dom gosar med Nova. När jag var gravid gjorde jag världens godaste "bas-soppa" och frös in. Eftersom den är vegetarisk så är det dessutom superenkelt att variera den dag till dag. Favoriten är att lägga till räkor eller halloumiost. Och en sked Keso! Aldrig varit förtjust i Keso (eller grynost som man säger hemma, antar det är samma sak?), men nu frossar jag i det! 

Trevlig fredag på er!!


3 kommentarer:

  1. Wow så fina blommor!!! Här har jag just fått höstlov och är superförväntansfull på att äntligen få komma och träffa er och Nova! Jag håller alla tummar för att vi hålls friska tills det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller tummarna med!! Och har ju redan tränat på nässugen en gång så är kanske lite mera förberedd inför förkylning nu ;)

      Radera