lördag 25 november 2017

Revansch!!

Äntligen har jag fått revansch! För flera år sedan bakade jag kokostoppar. Det misslyckades jag katastrofalt med. Missödet hittar ni här! Efter det har jag trott att kokostoppar är väldigt avancerad bakning och inte vågat mej på ett nytt försök. Tills idag!! Jag gillar verkligen kokos och jag äter inte gluten, så det är ju det perfekta bakverket (och dom är ju sådär lagom stora också). Därför tyckte jag det var dags för ett nytt försök!


Dom blev ju så fina!! Riktigt nöjd, till och med innan jag smakat dom... 

En till orsak till att jag bakade: jag är lite fast och rastlös för tillfället. Eller Lilla damen är fast vid mej rättare sagt. När jag lägger henne för dagsvila i sin säng sover hon ca 4 min efter att jag lagt henne, 15 min på sin höjd! När jag har henne i bärselen kan hon lätt sova några timmar. Och eftersom min man är sjuk just nu blir det jag som får göra allt bärande och skötande. Jag är fortfarande klädd i pyjamas och inte ens borstat mina tänder (kl är 15.48) och självfallet inte kommit mej utanför dörren. Detta gör mej lätt rastlös och stirrig, därför tyckte jag kokostoppar var ett utmärkt projekt medan Lilla damen sover på magen min!   

2 kommentarer:

  1. De ser goda ut! Hoppas ni andra håller er friska och kryahälsningar till mannen i huset! Det är inte så länge kvar nu tills ni kommer hit. Då finns det flera famnar att sova i 😊!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Flera famnar låter bra det, min rygg och handleder behöver få vila nu :P

      Radera