måndag 24 juni 2013

En måndag i bilder

Denna vecka började bra: 25 min morgonlänk. (Jag har fortfarande inte kommit på något bra svensk ord för finlandssvenska ordet "morgonlänk". Jag menar vad säger man, morgonjogging? Springa på morgonen? Morgontur låter mera norskt än svenskt... Anywho.) 




(Okej, denna bild är egentligen inte från i morse, men sak samma.... Jag sprang i alla fall 25 min, jag lovar!)



 På vägen till jobbet gick jag förbi en folksamling, och det var mycket mera än det som syns på bilden. Hälften av människorna stod bakom kiosken till höger, men försökte ta en bild lite halvdiskret, därav den dåliga vinkeln... Arga röster hördes och polisen var till och med där. Nyfiken som man är undrar man ju vad som hänt. Det lustiga är att i lördags var det också en arg folksamling på precis samma ställe. Sammanträffande?



Belöningen för att jag sprang på morgonen: en "iced cappuccino". Jag berättade ju tidigare att jag kan vara, hmm, lite sen med vissa grejer. Vågar jag säga att detta är min andra iskaffe jag dricker? Den första jag någonsin drack var förra veckan... Om nu någon annan i välden har lyckats missa denna fantastiska uppfinning så rekommenderar jag starkt iskaffe/latte/cappuccino! Otroligt gott att dricka i varmt väder!   



Shanghais mygg vs Malena står nu 2-0. Tydligen håller det på att växa ut en till knäskål på mej. Snyggt eller hur. Jättebra kombo med varmt väder då man helst vill gå barbent...

2 kommentarer:

  1. Är det morgonlänk på stan eller i gymmet ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. I gymmet hos oss. Tränar jag innan frukost blir det gymmet hos oss, och blir det efter frukost går jag till gymmet vid jobbet. Inte så mycket springvänlig terräng här runtomkring tyvärr...

      Radera