lördag 30 november 2013

Kyla, 30-års firande, mozzarella kombinerat med Beatles och hemlängtan

Äntligen är arbetsveckan över. Jag älskar mitt arbete, men när man tillbringar största delen av sin vakna tid där blir det lite väl mycket. Så helgen är efterlängtad!


Hösten har övergått till vinter nu, och det har blivit rejält kallt. Temperaturen är kanske inte lika låg som hemma, men den höga luftfuktigheten och inte så bra isolerade lägenheter med AC som "värmer" gör att det hela tiden känns rått och kallt. Kanske borde man införskaffa sej ett par vadderade leggings? 

 Fredag kväll firade vi att denna person äntligen kommit tillbaka till Shanghai! Och att han fyllde 30 år! Hurra HURRA!!

 
Vi åt på Kota's Kitchen. Jag kan rekommendera att innan man åker dit kollar man upp VILKEN Kota's Kitchen det är man ska träffas på. Gör man som jag och tar den första som kommer upp i smartshanghai-appen hamnar man i närheten av Ikea. Som tur hade jag en schysst taxichaufför som bara skrattade när jag ropade "sorry sorry" och visade den nya adressen. (En oschysst taxichaufför hade börjat svära på kinesiska och kanske till och med slängt ut en). Men, när man väl kommer fram till rätt Kota's Kitchen kan jag rekommendera grillad mozzarella. 


Stället var väldigt mysigt och körde på Beatles tema på inredningen och musiken. I like! 



Tre är en trend brukar dom säga. Detta är tredje polaroidkameran som dyker upp bland vännerna. Kanske dags att haka på trenden och köpa sej en? Det blir ju lite mera speciella bilder med en sådan kamera och gillar denna motreaktionen från ta hundratals bilder med mobilen som aldrig används.



Lördag morgon och äntligen sovmorgon. Trodde jag. Halvsegt att vakna upp innan kl 8 på en lördag morgon och varken känna sej utvilad eller kunna somna om. (Okej, ber om ursäkt till alla småbarnsföräldrar som ilsknar till och tycker att 7.49 är lyx, sovmorgon och att jag inte borde klaga för min ostörda nattsömn.)

Helgens planer är ännu väldigt ostrukturerade. Jag vill göra massor, samtidigt som orken inte finns där eftersom jag är snuvig, hostig och småförkyld (tredje gången denna höst, suck). Och ska jag vara ärlig har jag ingen lust att vara i denna stad för tillfället. Jag vill hem och vara med min familj och ta hand om killen som ligger i Sverige och är ordentligt sjuk. Just nu känns det rätt motigt att det tar ett halvt dygn att komma hem och spontanbesök över en helg inte riktigt går. Men om två och en halv vecka sitter jag på ett plan och ska sen fira jul med familjen, så nu är det nedräkning som gäller!! 

2 kommentarer:

  1. Och du fortsätter att fresta oss med läckra matbilder! Hoppas P kryar på sig snabbt. Kanske skönt att vara på svensk mark för honom ändå. Krya på dug själv också! Se till att vila upp dig nu innan du kommer hem annars blir det väl en klassiker att man blir sjuk då semestern börjar :P. Vi saknar dig också och längtar till julen massor! Hemlängtan brukar ju bli extra stark när det börjar närma sig hemresa. Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Håller med Jenny !

    SvaraRadera