söndag 1 december 2013

Lördag: galleria, marimekko, köpta biljetter och en fotmassage på det

Tydligen har Apple gett sej in på en ny marknad.


Taxifärden gick till en relativt nyöppnade gallerian IAPM på Huihai lu. Gallerian var verkligen superfin och stor. Frågan är bara hur många lyxgallerior kan Shanghai ha? Butikssortimentet var blandat, många butiker var inte riktigt i min plånboksklass (gigantisk Gucci butil, Versace, Alexander McQueen osv). Men det fanns en del butiker i min smak också som Muji och (såklart) H&M.

Och Marimekko fanns där! Då blev mumintrollet i mej glad!


Såklart var det julpyntat.




Julpynt a la Kina, svanar och ballerinor i guld. Orsaken varför jag skulle till gallerian var att dom har en IMAX biograf där och jag ville köpa biljetter till Catching fire, uppföljaren till The Hungergames. Så söndagsnöjet idag blir bio! Jag försökte först boka biljetterna online, men efter 15 min misslyckande på internet fick det bli köp av biljetter på gamla sättet vid biljettluckan... 

Så ingen shopping denna dag, men en salmon egg benedict blev det på Kabb. Riktigt god!


Eftersom förkylningen fortfarande hänger i gick jag och skämde bort mej själv med en fotmassage. 


Jag gillar Subconsious inredning, det ljusa träslaget känns lite skandinaviskt på något sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar