måndag 22 februari 2016

Gästblogg från Mannen - Väldens mat från Nordafrika

Blanchera, förvälla och sautera är alla ord som jag använder på daglig basis..not.
Här har ni en karl som värderar sina "standard rätter" högt och de gånger man går utanför boxen så slutar det oftast med ett "Meh" och en hårdbrödmacka.
Så därför kan man anse det som en dålig idé att jag på alla hjärtans dag föreslog att jag skulle ta över en plats i Världen mat segmetet, men det var bara att bita i det o-tillagade äpplet och sätta igång.

Eftersom Malena var och jobbade i Afrika, och att den världsdelen ännu inte har avhandlats i på denna blogg så kändes det som det givna valet.

Valet på maträtt landade på en lammstek med afrikansk tzatsiki med ris.

Ovan matbloggare som jag är så glömde jag även att fotografera under hela matlagningsprocessen.
Så ni får hålla till godo med resultatet.





Mvh
Mannen

3 kommentarer:

  1. Kul med gästinlägg :)! Det ser ju verkligen fint och gott ut! Lite nyfiken blir man nog att höra vad ni tyckte om resultatet också... Tack för senast förresten! Såå kul att ses!

    SvaraRadera
  2. Ser ju bra ut.Synd att jag inte var kvar så att jag fick provsmaka:)

    SvaraRadera