måndag 29 februari 2016

Världens mat - Det skulle ha blivit Indien, men det blev visst Italien istället...

 Ååh, vad jag längtar tills denna vinter är över nu. Vill ha värme och sol och lite ledigt och framförallt, vill komma iväg till Skottland nu så att jag har lite intressantare bilder och inlägg att skiva om. 

Men i brist på annat: veckans matland skulle bli Indien. Vi hade över några gäster i lördags och jag gjorde Chicken Tikka Masala enligt detta recept. (Lite torrt måste jag säga att det blev, skulle ha kunnat dubblera såsen och tror grillningen av köttet torkade ut det en del.) Tikka masala verkar dock inte vara så jätte indiskt, mera vad vi i Europa äter när vi vill ha indiskt. Tur i oturen då att jag glömde att ta bilder (och glömde servera naan brödet, kom fram när tallrikarna var tomma. Ops). Så det blev inte något indiskt inlägg. 

Det får bli ett italienskt inlägg istället och vad är inte mer italienskt (och klyschigt) än pizza!! 

Tror inte detta recept är så italienskt överhuvudtaget, men det får gå! Jag följde receptet från Sofia Antonssons "Mer lugn mage med god mat". Jag är superlat nu och orkar inte skriva ner det. Hade tänkt ta en bild på sidan och lägga upp, men orkar inte gå efter kameran. Det är februari och kallt, inte energi till mycket extra just nu... 

Pizzan blev riktigt god iaf! Konsistensen på degen är ju alltid lite halvkonstig när det är glutenfritt, men smakade riktigt bra.  

Och som toppingen hade jag lite oliver, körsbärstomater, någon lufttorkad typ italiensk skinka (vad den nu hette..) och basilika! Och såklart ruccola. 


Resultatet blev riktigt gott! Blev både lunch och middag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar