torsdag 9 november 2017

Dagens tips: Fotoböcker

Igår kom leveransen, SÅ SPÄNNANDE!! Vi har äntligen fått våra fotoböcker!! Detta har jag haft som projekt sedan jag gick på semester i somras, det har tagit sin lilla tid... Men det var 5 år av bilder som skulle kollas igenom, väljas och placeras ut, så det var inte ett litet projekt. Jag började blogga 2013 (helt galet hur länge denna blogg levt ändå), så från och med det är bilderna lite mera organiserade, utvalda och en del retuscherade. För det fanns inte på kartan att börja retuschera varje bild, då skulle detta projekt tagit några år istället för månader! 


Otroligt roligt att blicka tillbaka i tiden, vi har gjort rätt mycket roligt genom åren ändå! 

Det är ju lite tråkigt idag när man i princip aldrig framkallar bilder längre. Det har liksom blivit inflation på bilderna, ju mer bilder man tar desto mindre framkallade bilder blir det. Och att börja visa alla sina hundratals bilder från en resa till vännerna funkar ju inte (hur bra resa man än tyckte att det var...)  

Så detta är mitt tips för idag! Och perfekt som julklapp!    




4 kommentarer:

  1. Oj så flitig du har varit!!! Jag håller med om att fotoböcker är superbra! Nu igen är vi inne i en period då flickorna vill läsa fotoböcker varje kväll innan läggdags. Jag brukar göra mina i november, men har inte kommit igång ännu... Får se om jag hittar tid och motivation innan jul detta år..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, är rätt nöjd över att jag lyckats ta tag i det och att det blev av :) Börja kolla på lite bilder så kanske inspirationen dyker upp!

      Radera
  2. Så roligt med fotoböcker! Jag har själv gjort några stycken från vissa resor, t.ex. praktikperioden på Teneriffa, ett par andra resor, en fotobok från pappas 60-års kalas som han sen fick till julklapp, min brorsdotters första år o.s.v :) Nu påminde du mig om att jag ju kanske borde göra en fotobok från mina 9 månader i Australien med...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, så kul att kunna gå tillbaka och titta i böckerna!! Och verkligen perfekt present! På vårt bröllop fick jag tex. en bok med bilder från möhippan. Det är ju rätt kul projekt också att gå igenom alla bilder man tagit, man förlänger resan och upplevelsen då. Australien blir ju perfekt bok-projekt det :)

      Radera