fredag 5 januari 2018

Första förkylningen

Det är inte bara första flygresan vi har kunnat checka av i december. Vi har även tagit oss igenom den första förkylningen. Usch vad det smärtar i en när ens lilla inte mår bra. 

Efter att ha varit hemma i Finland några dagar fick jag ont i halsen och hade stegring i nästan en vecka. Lillan var snuvig och hostig. Egentligen är det inte så konstigt att vi båda lyckades bli sjuka. Vi gick från att ha varit hemma i egen lägenhet och träffat lite vänner nu som då till att träffa hela familjen både på svenska och finska sidan. Lägg till ett antal flygresor och flygterminaler på det. Man kunde ju ha räknat ut att det skulle komma. (Vilket jag också typ gjorde, snorsugen och näsduschen var ju nedpackade...) Och hon och jag lever lite i symbios känns det som, så är den ena sjuk blir väl den andra det också. 

Som tur fick hon aldrig feber. Men det blev ett besök till sjukhuset i alla fall. En morgon var hon väldigt orkeslös och seg, riktigt slapp i kroppen. Tidigare hade hon ändå varit pigg och "som vanlig", trots att hon hostat och snuvat. Istället för att gå hemma och nojja åkte vi in. Vi kan därmed även checka av första sjukhusbesöket. Läkarn tyckte ändå att allt såg bra ut (lite rosslig i övre lungorna, men annars bra), det var bara att åka hem och se om det blev bättre/sämre. Och vi blev båda bättre efter ett par dagar. Som sagt, vi lever i symbios... 

Jag hoppas verkligen att vi nu har klarat av vinterns förkylning. Skulle ju vara skönt, men tvivlar. Jag burkar vara rätt frisk, en ordentlig förkylning per vinter ungefär. Men får se hur det blir nu. Har en känsla av att vi inte är riktigt klara ännu med snorsugen och näsduschen. Fy f*n vad näsduschen är jobbig alltså!! Snorsugen är väl okej (även om bara namnet ger en lite kväljningsreflexer), men att se hur ledsen hon blir när man sprutar in vattnet i näsan skär i hjärtat. Lilla skruttan min. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar