torsdag 4 januari 2018

Veckans lista: Mitt hem

Dags för en lista från Sevendays, denna gång handlar det om "Mitt hem":

Så här bor jag:
Vi bor i en hyreslägenhet, en tvåa. Jag vet fortfarande inte riktigt vilket område det är, lite diffust var gränserna går, men halvvägs mellan Liljeholmen och Årstaberg!


Det bästa med mitt hem:
Att vi har ett förstahandskontrakt i Stockholm. Inte det lättaste att få.  

Här har jag bott tidigare i mitt liv:
Korsholm, Åbo och Shanghai. Om man också räknar kortare perioder på sex månader så även Borås. Två månader praktik i Grand-Popo i Benin kanske inte räknas? Och i Stockholm har jag bott på sex olika ställen, allt från inneboende i källar-liknande-rum till att nu själv stå på kontraktet. 


Mitt drömhem:
Lagom stort så att man lätt kan ha gäster på nattbesök men inte så pass stort att det blir ett enormt projekt att städa. Nu när vi fått barn börjar en trädgård locka allt mer och gärna nära skog och/eller vatten. 

Så här skulle jag beskriva min inredningsstil:
Om min klädstil går nästan enbart i gråa nyanser så måste jag säga att min inredningsstil är rätt färgglad. Faktiskt. Lite förvånad själv. Dom flesta möbler är i ek eller mörkare träfärg och det är rätt många inslag av rött och turkost. Många inredningsdetaljer kommer från tiden i Kina och jag försöker tappert ha det rätt levande med växter. Går sådär i vissa perioder. 

Bilderna är ett par år gamla, men det har inte hänt så mycket förändring sedan dess...

En plats jag ännu vill bo på:
Nån gång i framtiden skulle jag vilja göra en utlandsperiod igen. Jag skulle även vilja testa småstadslivet. 

Lägenhet eller hus:
Vi bor i lägenhet, men hus lockar. Ska bara vinna på lotto först... 

Sambo eller ensamboende:

Sambo! Eller säger man sambo även fast man är gift? 

Då flyttade jag hemifrån:

När jag började studera, var väl 19 år då? 

En person med ett vackert hem:
Jag tycker dom flesta jag besökt har vackra hem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar