onsdag 15 november 2017

Rapport från babybubblan...

Just nu ligger lilla damen i babygymmet och tränar. Hon och den blinkande humlan går en boxningsmatch. Varje gång hon slår den så börjar den blinka, mycket spännande. 

Själv sitter jag nyduschad i soffans bortre ände. Varför? Well, det hände en liten olycka på den sidan jag vanligtvis sitter. 

Om du inte är intresserad över vilka fadäser som kan hända i babybubblan kan du ju hoppa över detta inlägg. Om du har en rosenskimrande bild över hur fantastiskt det var med en liten baby, kan ju detta vara en bra påminnelse, allt var inte så jätte trevligt alla gånger...

Så vad hände? Jo. Jag hade inte ammat på en stund, och speciellt inte på vänster sida. Nu var det dags, verkligen dags! Så pass dags att amningsinlägget var genomblött och BH'n nästan detsamma (vilket jag aldrig märker eftersom läckan ju är kroppsvarm...) Det var mest dags för mej alltså, hon var måttligt intresserad. Men när hon väl blev erbjuden mat tackade hon inte nej utan åt med stor aptit. Okej, kanske hon var lite hungrig ändå och kanske hon åt med lite väl stor aptit. Efter en 10 min amning tittade hon upp och innan jag hann reagera kom allt hon ätit upp igen. Jag är ju van, så har alltid en handduk på amningskudden. Well, det hjälpte inte tillräckligt. Jag kände hur rännilen spred sej på tröjan ner längs magen och mot midjan. Trodde jag lyckats få stopp på det, men nej. Byxorna fick sej en rejäl fläck också och soffan likaså. Måste jag seriöst börja ha en handduk under mej själv för att jag ammar? Och förstår inte hur stor mage en sådan liten person kan ha för att få rum med så mycket mjölk. Eller tydligen fick hon ju inte rum med det eftersom det kom tillbaka upp. 

Tur i oturen hade jag inte hunnit ta den dagliga duschen ännu och satt fortfarande i pyjamas. Det är inte bara till dom små som det är bra att ha flera pyjamas till, rätt bra att ha några styckna för oss stora också. 

Nu har hon precis ammat igen eftersom förra måltiden inte blev så mättande (att blogga/äta/läsa samtidigt som man ammar är ju rätt smidigt) och har precis somnat på amningskudden. Att boxas med humlor och kräka ner sin mamma tar ju på krafterna. Och mitt i allt blev babybubblan ganska rosaskimrande igen. 

Min lilla skrutt



1 kommentar:

  1. :) det kommer bli många fläckar i den soffan. Kram på er

    SvaraRadera