tisdag 3 september 2013

Stammis på Starbucks

Mycket jobb och lite sömn betyder kaffe på morgonen. Vanemänniska som jag är stannar jag till vid Starbucks som ligger halvvägs till jobbet. Fika kulturen är inte så utbredd här, så antalet kaffeställen mellan hem och jobb är inte så många, därför har Starbucks blivit mitt stamställe. Kanske är jag där lite för ofta:

Cici, biträdet: Good morgning! Iced cappuccino with soyamilk? Grande?
Jag: Öööh, yes please. Thank you. 
Cici: Today you are very early!
Jag: Ööh, yes. 


Ett annat ställe vi har blivit stammisar på är det lokala fruktståndet. Förra gången vi skulle handla började försäljaren förklara något, vilket såklart gick oss helt förbi (är uppe i 9 timmar språklektioner nu, så inte helt flytande ännu). Hon gick lägre in i butiken, sökte efter något och kom sedan tillbaka med en ananas. Tackar, det var precis det vi stod och spanade efter! 


Okej, inte bild på dagens kaffemugg, men sak samma. Denna bild från tidigare inlägg ser nästan likadan ut som dagens mugg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar