söndag 27 oktober 2013

En soft söndag

En skön helg börjar dra sej mot sitt slut. Efter ett antal timmars sömn börjar jag känna mej mera normal igen och snuvan börjar lätta. Nu vill jag verkligen komma igång med träningen också, min nacke är är spänd som en fiolsträng och spänningshuvudvärken smyger sej fram nu som då.

Denna söndag har det inte gjorts mycket, en sväng på stan, kollat in killens jobb (han hyr in sej i en liten kontorslokal), lunchat på Noodle Bull, välbehövlig nackmassage och sedan en bok på balkongen. Tyvärr är det rätt dålig luft just nu, och tydligen brukar det vara rätt dåligt hela vintern. Men, det struntade jag i. Kan man sitta utomhus i oktober ska man sitta utomhus, även om man måste ha en filt. Man måste ju passa på så länge man kan.

Och tydligen har man vridit tillbaka klockan där hemma. Sånt gör vi inte här, vilket betyder att tidsskillnaden är större nu. Och vilket gör det lite besvärligare på jobbet. Jag gillar att komma in tidigt och kunna komma hem inte allt för sent på kvällen. Men, när tidsskillnaden är större, är det bättre att komma in senare eftersom man vill har några timmar som överlappar när folk är inne på Sverigekontoret. Kanske får satsa att enbart träna på morgonen nu istället? Får se hur det går...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar