lördag 18 januari 2014

Dagens träningsutmaning: hitta träningskläder

Dagsformen idag är inte på topp. Så ingen träning för mej. Däremot tänkte jag fylla garderoben med nya och inspirerande träningskläder. Dagsformen för det var inte så bra den heller. Jag orkade med tre butiker och sedan var shoppingsuget över för dagen. Även fast jag jobbar med kläder tycker jag inte så värst mycket att shoppa... 

Men, dagens korta och effektiva shopping gav resultat. 


 Vi begav oss till Global harbor. Gigantiskt galleria, alldeles för stort i min smak som har kort tålamod i butikerna.

 Jag brukar sällan ta selfies, men kan bjuda på ett från COS's provrum. 



En påse från COS blev det och råkade hitta ett par stövletter på Marc & Spencer. Hade egentligen inte alls tänkt köpa ett par skor idag, men när man hittar läderskor för 329kr måste man ju slå till...

 Det var massor med rea på COS och det gillades!! Det blev dessa tre överdelar. Den översta är ett härlig asymmetrisk och draperad t-shirt. Tror jag ska ta med denna och sy upp i sidenjersey, hur skönt kommer inte en sån t-shirt att vara? Den gör sej inte riktigt rättvis på hängare, jag återkommer med bild när det används. 

Men tanken var ju att ta vilodag från träningen och istället shoppa träningskläder. Det gick inte så bra. COS har ju inga träningskläder, H&Ms träningsutbud för kvinnor i detta land är minimalt och tredje butiken blev Marc & Spencer och där tog shoppingenergin slut. 

Och när jag kollar H&Ms träningskläder på online finns det huuur mycket snyggt som helst. Men i Sverige. Kinas utbud är halverat. Kanske till och med en tredjedel. Suck. Ingen hemifrån som vill komma på besök hit snart och kan ta med sej en leverans sportkläder??  



Hur sköna ser inte dessa byxor ut? Och tydligen är inte kvinnor här intresserade av högintensiv träning så inget behov av den typen av sportbh. 

Nej, imorgon ska jag göra nytt försök och åka till Huihai road och se vad Nike och Adidas har att erbjuda.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack :) och det skapade merbegär, funderar åka tillbaka till COS igen och gå ett till varv. Men kan ju ha missat något snyggt den första gången ;)

      Radera