söndag 26 januari 2014

Mera kläder!!

När jag väl kommer in i en period att shoppa/sy upp kläder får man passa på! Förra helgen blev det besök till tygmarknaden och denna helg fick jag hämta resultatet!


 En kimono i svart linne/siden mix och foder i tjockare foder chiffong. Tror denna kommer bli en garderobsfavorit.


En klänning med enkel siluett i klassiskt kinesiskt tyg. Jag planerar även sy upp en Qipao (klassisk kinesisk klänning med den typiska mandarinkragen), men den vill jag ha en ett mera vanligt bomullstyg. Att både kombinera kinesiskt tyg med kinesisk klänning tycker jag skulle bli lite väl mycket kinesiskt och skulle då kännas mera utklädd än festklädd... Men kanske blir det en röd Qipao som souvenir och ha som prydnad, dom är ju så vackra att man kan dom på väggen istället för tavlor!
 

 

Och snart ska vi ju på solsemester! Så det blev två part shorts i linne. 


 Och, jag hittade faktiskt lite träningskläder till slut! Såklart blev det H&M, som vanligt när jag handlar kläder... Linnet är från damavdelningen och dom två byxorna är faktiskt från barnavdelningen! Barnstorlekarna går ju ända upp till 170, och jag är 168cm lång så det funkar. Och hittade äntligen byxor i lite lösare modell som är 3/4 långa. Tights är sköna att träna i, men vill gärna ha en lite löare siluett också när jag är i gymmet...

När vi är inne på träning, hur gick det med veckans träning då? Det blev tre ordentliga pass denna vecka!
Måndag: Zumba. Alltså jag har delade meningar om zumba. Det känns inte som träning, men ändå blev jag högröd i ansiktet och det var svettigt värre. Så på det sättet är det rätt kul träning. Men, alltså man känner sej ju lite som en idiot när man försöker göra dansstegen på ett något så när snyggt sätt men verkligen inte lyckas koordinera armar och ben och man alltid ligger ett steg efter ledaren.... 
Torsdag: 1 timmes styrketräning innan jobbet. Har börjat köra Nike trainig club appen igen, den är ju riktigt bra allstå!!
Lördag: 1 timmes yogapass på gymmet. Och jag var ensam på lektionen, så det blev privatlektion, som att ha en PT fast gratis!

1 kommentar:

  1. Mycket fina kläder! Kimonon kan jag tro blir en höjdare. Släng in en bild då du har den på också. Vi har gått om varandra på skypen på sistone, men ny dag nya möjligheter :)!

    SvaraRadera