måndag 5 maj 2014

5 vardagsbilder

Jag blev utmanad på facebook att lägga upp 5 vardagsbilder. Men jag är rätt dålig på att lägga upp bilder på facebook, så det får bli ett blogginlägg istället. 

onsdagen den 30 april
 Jag fyller år och då saknar man sina nära och kära lite extra mycket. Men, som tur är har jag så underbart härliga kollegor som fixade överraskningsfika för mej. Det var verkligen otroligt uppskattat!  

Torsdagen den 1 maj
 I år firades första maj inte på ett torg eller med picknick i en park. Istället firades den i Hong Kong. Detta var en vanlig händelse, jag och mobilen försöker lokalisera oss i staden. Lite vilsen turist var man ändå.  

Fredagen den 2 maj. 
Inte en semester utan vandring i naturen eller bestigning av ett bergen (eller större backe). 

Söndagen den 4 maj
Tillbaka i lägenheten. I april har det blivit tre olika resmål på 5 helger och väskan har i princip alltid stått halvpackad. Jag gillar inte att packa och jag gillar verkligen inte att packa upp. Så den har fått stå framme och väntat helt enkelt... Det får bli helgens projekt att packa upp och tvätta.

 Måndagen den 5 maj.

 Idag kände jag för fredagsmys på en måndag. Vilket det betyder tortilla!! Vi har inte ätit hemmagjord tortilla eller taco på ett bra tag nu, tror senaste gången var innan vi flyttade hit för ett år sedan. Så det var på tiden och det var otroligt gott alltså!!


Nu är kanske dessa bilder inte riktigt representativa för min vardag. Det är ju inte så ofta man fyller år eller reser till Hong Kong. Men, detta var det som inträffade dagarna efter jag fick utmaningen, så detta får duga... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar