fredag 30 maj 2014

Det är mycket nu

Äntligen fredag och nästan helg. Denna vecka har varit minst sagt händelserik. 
- Vi har jobbteam på besök från Sverige, så arbetsdagarna har varit fulla med möten och försök att hinna med allt annat jobb däremellan 
- P gjorde illa handen förra veckan och i måndags gick han till läkaren. Något var inte rätt i handen och han opererades samma kväll. Ibland är det snabba bud i detta land. Måndag kväll spenderades med andra ord på sjukhuset och det gjorde det lite svårare att koncentrera sej på jobbteamt
- Tisdag kväll kom P's familj på besök, och han skrevs ut samma dag från sjukhuset. Det blev att organisera att chaufför möter dom på flygplatsen och se till att rätt person hamnade på rätt hotell och till lägenheten. Lite jobbigt läge när jag fick meddelande från chauffören att det gått en timme och ingen familj i sikte. Som tur fick jag nytt meddelande 10min senare att dom kommit, jobbigt läge om man tappar bort dom på Pudong airport...
- resten av veckan har varit jobb, jobb, jobb och trevliga middagar på kvällen med familjehäng 

Ni kan förstå att det är rätt efterlängtat med helg nu! Släppa jobbet och bara fokusera på det roliga, besöket hemifrån och se till att dom har en trevlig tid i Shanghai! Ikväll är det Kagen som står på schemat, och det tror jag går hem hos dom flesta!

1 kommentar:

  1. Ja det låter som om helgen kommer passligt nu! Hoppas sjuklingen kryar på sig snabbt och att ni och era gäster får härliga veckor nu. Av erfarenhet vet jag ju att ni är utmärkta shanghai-värdar :)! Jenny

    SvaraRadera