söndag 18 maj 2014

Förberedelser inför nästa resa

I helgen har jag handlat inför vår resa till Mongoliet. Det är en del som behöver förberedas, när jag flyttade till Shanghai packade jag inte riktigt med någon utrustning för ridning eller för att bo i tält (inte för att jag hade det i Stockholm heller egentligen). 


Det blev en tur till Declathon, en rätt stor och billig sportkedja. Tyvärr finns det inte så många stora sportbutiker här, oftast är det ett enskilt märkes butik. Saknar butiker som Sportia och Intersport där det är alla möjliga märken och produkter för alla möjliga sporter. Eller, säkert finns det fler i denna stad, det är bara det att jag inte hittat dit än... Hur som helst, det blev köpt en väska, sovsäck, resehandduk, cykelhandskar som får agera ridhandskar, 3 paket energybars och något till ännu som jag glömt bort. Totalt blev detta 1024rmb (något mer i kr). Visst sade jag att det var billigt där? Jag hoppas verkligen min sovsäck för 399 klarar -5 grader som den lovade, vill inte ligga ute på den mongoliska öknen och frysa på natten... Nu tror jag det inte blir -5 grader, men det lär bli rätt kallt om nätterna. Nästa problem är bara vad man ska rida i för skor? Jag har springskor och gummistövlar, men är tveksam om något av det funkar?

2 kommentarer:

  1. Kanske ni får sätta i system att ge vidare reseutrustning i samband med resetips också kollegor emellan. Alltså nästa gång när du tipsar nån ny expat om att resa till Mongoliet på ridsemester så ger du vidare sovsäck, ridbyxor o.s.v också :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jaa, det var inte en dum idé!!

      Radera