lördag 17 maj 2014

Österbottnisk entreprenörsanda

 Det är kul när det händer saker hemma i Österbotten. Jag gillar entreprenörsanda och människor som får saker att hända. Jag läste på Vasabladet att det startats en österbottnisk bloggportal AUTRE. Jag är rätt dålig (läs lat) på att söka efter nya bloggar, så detta är perfekt sätt för mej att hitta nya saker att läsa.

Och fick höra av mamma att bageriet Aroma i min gamla hemby har blivit utnämnd till Finlands bästa bageri. Jag har aldrig varit där (det fanns inte på "min tid" så att säga). Men i sommar när jag åker hem till familjen blir det definitivt ett besök!

Jag gillar verkligen när människor vågar starta eget och satsar på sin dröm. Jag skulle aldrig våga starta eget, jag är en lite för nervös människa för det. Jag gillar tryggheten i att vara anställd. Och är man anställd på ett bra företag (som uppmuntrar en att växa och utvecklas) kan man få göra mycket spännande saker där också, som t.ex. flytta till Shanghai. Men jag beundrar verkligen människor som satsar på sin dröm och vågar göra sin grej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar