fredag 23 maj 2014

Tillbaka i Shanghai, lagom till fredagen

Tillbaka i Shanghai efter 2,5 korta men intensiva dagar i Hong Kong. Och nu har vi i Shanghai passerat en magisk gräns. Hittills i år har jag köpt varm cappuccino på vägen till jobbet. Idag köpte jag en KALL cappuccino. Nu börjar värmen komma på riktigt, efter en lång och rätt regnig vår. Perfekt tidpunkt med tanke på att vi får besök nästa vecka!


Dagen fick inledas med extra hjälp av koffein. Kom hem igår från flyget efter kl 12 på natten, så var lite segstartad i morse. Efter jobbet ville jag bara hem och lägga mej på soffan, men det tog emot eftersom det var härligt varmt och solen lyste ännu. Det är ju en inre konflikt när det är sol ute men man egentligen bara vill vara inne. Försökte förklara detta till min kinesiska kollega, att som nordbo är man rätt svältfödd på sol pga korta somrar och vi tycker man måste vara utomhus så fort solen kommer fram. Hon skrattade och undrade hur jag hade gjort under augusti förra året (40 graders värme hela månaden, lite väl mycket sol...)


Kvällen tillbringades hur som helst i soffan med killen, Downton Abbey och dessa godingar (dvs inte gjorda av mej).


Men, några bilder till från HK:

Har ni någonsin sett en meny för kuddar?? Första gången för mej iaf! Skulle gärna ha testat en Magnetic healt pillow, ökar tydligen blodcirkulationen i huvudet. Kanske kan vara en idé att lägga i några magneter i kudden i natt och få bort spänningshuvudvärken? 


Magnetkudde eller inte, älskar hotellfrukost. Kanske ska göra lyxfrukost imorgon med.


 Lite shopping hann jag med, även fast jobbet tog mesta tiden. Tydligen är HK en bra stad för mej att hitta byxor i. Förra resan köpte jag några par byxor, och denna gång kom jag hem med ännu ett par. Älskar lösare slacks-siluetten, speciellt nu när vi går mot varmare tider.

 Jag köpte också glutenfritt mjöl!  Lyxigt värre att ha en hel hylla med glutenfria mjöl och bakmixar. En del löjligt dyra (75kr för en chokladkaka är lite väl), men packade jag ner totalt 1,5 kg mjöl i väskan. Tur att inte det stoppades i tullen...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar