onsdag 3 september 2014

Sleepless in Shanghai

Det har inte gått så bra med nattsömnen senaste dagarna, både av trevliga och mindre trevliga anledningar.

Söndag kväll:
Hade sett fram emot att landa tidigt på söndag kväll och kunna softa i soffan innan ny vecka startade. Men detta är ju Kina och man kan ju inte förvänta sej att flygen ska avgå i tid. Så istället kom jag hem söndag efter kl 23 och hade lagom svårt att varva ner. 

Måndag väldigt tidig morgon (alltså löjligt tidig morgon)
Vaknar av en kraftig explosion. Hinner tänka både gasexplosion och bilexplosion. (Killen mumlande något om granat.) Som tur var det "bara" en blixt. Vääldigt kraftig sådan.


 Inte så trevligt väder en måndag morgon. 



Måndag kväll: Rösta!! Ja, eller alla andra röstade. Jag fick snällt titta på eftersom jag inte är svensk medborgare. (Måste erkänna jag kan vara lite dålig på att rösta ibland, så det är ju ironiskt att i det valet där jag inte får rösta överhuvudtaget att jag faktiskt är på plats i vallokalen....) Hur som helst, det blev trevligt efter-röst-häng och efter det en katastrofalt dålig middag tillagad av mej. Blev rätt sent i säng den kvällen med.

Tisdag kväll: trevligt besök till Kagen med kollega från Sverige. Mindre trevligt att min plånbok är spårlöst försvunnen. Vet inte om jag tappat den eller om den blivit stulen. Detta upptäckte jag på restaurangen och fick ingen ro i kroppen, så efter middagen promenerade jag tillbaka till jobbet i jakt på plånboken. No luck unfortunately. Så bara att ringa och spärra kreditkortet och känna lite ångest att min körkort var borta. Blev med andra ord inte så tidig kväll här heller. 

Onsdag kväll, alltså just nu: klockan är 21 och ögonen går nästan i kors. Jag säger med andra ord gonatt och sov gott nu!

Hoppas ni inte blev totalt uttråkade av denna sömnredovisning. I helgen ska vi i alla fall till Seoul, så lovar att intressantare inlägg kommer snart! 

5 kommentarer:

  1. Kul att titta in hos dej! Hittade dej på Svenska resebloggar som jag också tillhör. Fina bilder och intressanta texter. Återkommer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, vad trevligt att höra!! Jag ska ta och spana in din blogg med, men lite senare (just nu är det tidig morgon i Shanghai och jobbet kallar...) Så jag återkommer jag med :)

      Radera
    2. Välkommen till mej!!!

      Radera
  2. Hann det försvinna pengar från kontot ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nää, det är lugnt på svenska kontot iaf. Innan jag spärrade gick jag in och kollade på internetbanken och inget konstigt hade dragits. Så betalade av det kortets räkning och ringde och spärrade det... Och rätt smidigt med kinesbankkortet, jag får sms varje gång man betalar eller lyfter pengar, så man märker snabbt om nått händer. Så det borde inte ha försvunnit nått där heller. Det mest trista är att mitt körkort försvann....

      Radera