söndag 14 december 2014

Några bilder från helgen

Söndag igen och bara fyra arbetsdagar kvar till julledighet! Som jag längtar nu...

 Tyvärr kommer P att flytta tillbaka till Stockholm ganska direkt efter NZ och detta har varit hans sista helg i Shanghai. Så det har blivit ett sista besök på Kagen (lär bli ett eller två till sista besök för mej ännu). Lika gott som vanligt och härligt att vara på en fredagsdejt! 

Lördag och jag fick ett av mina sällsynta shoppingryck. Så det blev ett besök till COS, såå mycket nytt och fint dom fått in nu! Tyvärr kom jag därifrån tomhänt. H&M gav däremot lite bättre utdelning. Och när jag har fastnat för något kommer det inte hem bara en sak. Nej, istället för att köpa en ljusgrå tröja blev det fyra. Jaja, man får passa på när lusten infaller. Efter H&M hade shoppinglusten försvunnit, så blev hemåt efter det.

 Lördag var det middag och hemmafest hos en kollega. Alltså att ha denna utsikt från balkongen är inte helt fel! Tyvärr var vi rätt trötta och inte på det sociala humöret, så det blev en rätt tidig kväll för oss.

Söndag och perfekt dag för julmarknad! Vi besökte German Christmas Market. Härligt väder, sol och blå himmel. Men, marknaden var sådär. Den var rätt stor och öppen och man fick inte den där härliga stämningsfulla känslan. Och, det känns inte så genuint när det är mest kinesiska försäljare (vissa sålde julsaker, andra tog bara tillfället i akt och sålde vad dom än hade...). Kineser firar inte jul, så känns rätt så påklistrat och kommersiellt. Så ett "Nja" får den julmarknaden i betyg.

Och, sedan är det lite svårt att få julkänsla överhuvudtaget när det ser ut så här, träden har fortfarande höstfärger och det finns blommor lite överallt. 

Men, man gör vad man kan. Nu spelar julmusik från högtalarna, jag är insvept i min stora mysiga nyinköpta kofta och all mysbelysning är i gång i lägenheten. Lite julkänsla ska väl kanske kunna infinna sej!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar