måndag 4 maj 2015

Abstinensen gör sej påmind

En månad i Stockholm. Skönt att vara hemma. Men, en weekend i Göteborg satte igång den där lockande känslan av att resa iväg. Se något nytt. Vara påväg någonstans. Lockelsen av det där perfekta semesterkortet. 

Det kliar i fingrarna och jag vet inte riktigt vart jag vill åka först och hur man ska planera det. Sommaren är snart här och vi hade tänkt ta 2-3 veckors semester och hälsa på familjerna i Sverige och Finland (och åka till Portugal och surfa senare mot hösten). Jag ser verkligen fram emot att träffa alla, har umgåtts så lite dom senaste åren så det är verkligen på sin plats att besöka alla nu! Men, så kommer den där jobbiga abstinenskänslan. Vill resa någonstans. Alla underbara bilder på resebloggar lockar en. Man har hela Europa inom räckhåll. Var ska man börja? 

Just nu lockar dessa resor allra mest:
- Norge, att åka bil eller båt i fjordlandskap. Och, jag har aldrig varit i Norge!!
- Skottland. Eller Irland. Eller båda.
- Island. Jag har uppfattningen att detta är ett mini-Nya Zeeland. Måste se om det stämmer. Och det tar bara 3 timmar att flyga dit!! Trodde det skulle ta typ 6-7 timmar, lyssnade kanske inte så bra på geografilektionerna.... 

Denna tidning hjälpte inte reseabstinensen. Det bara förvärrade det. Så vi får se vad som händer. Kanske blir det någon akutresa inbokad. Kanske behärskar jag mej.

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar