tisdag 26 maj 2015

Länkar för reseinspiration

När jag inte reser gillar jag att titta på bilder från andras resor. Jag har hittat den perfekt sida för inspiration: www.boredpanda.com

Och en del har vi ju hunnit med att resa, men det finns så mycket mer att upptäcka!

Nummer 1 och 2 har vi ändå checkat av på denna lista!  

Tianmen road har vi kört. Eller vi och vi, nån busschaufför körde och vi försökte spana ut genom dom smutsiga fönstren..

Och nummer 3 (eller grannfloden egentligen), 6, 8 och 11 (tror jag iaf, lite oklart var denna skog är...) på denna lista är avbockade.

Så det finns massor med magiska resmål kvar med andra ord!! Tidigare skrev jag att Norge, Island och Skottland står högs på listan, och ni kan ju förstå varför: 
Island
Skottland
Norge

Och när vi nu håller på att drömma oss bort, så skulle jag också vilja kunna ta lika fantastiska bilder som dessa fotografer och också ha tillgång till en helikopter för dom otroliga vyerna. Och vara expert i photoshop, för gissar att alla bilder kanske inte helt är oretuscherade...

Lite tillbakablickar från ett par resor i Kina. Snäppet gråare bilder, ser ut att vara tagna i en dimma i jämförelse med dom andra (i och för sej var det halvdimmigt, så inte så konstigt....) 







4 kommentarer:

  1. Verkligen häftiga bilder! Både dina och i länkarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, man blir väldigt sugen på att resa när det ser så härligt ut!!

      Radera
  2. vilken spännande blogg, ska nog skumma genom de gamla inläggen från Shanghai-tiden när jag har tid över! :)

    Och även om du inte är på resande fot just nu så tänkte att jag kanske ändå borde tipsa dig om en ganska ny fb-grupp för rese- och utlandsbloggare, där det är meningen att man ska dela sina blogginlägg för ökad synlighet, och gruppen är öppen för alla, dvs både bloggare och övriga som är intresserade av resor och livet utomlands :)
    Här är länken, ifall länken inte skulle funka så kan du söka själv på "Rese- och utlandsbloggar" :) --> https://www.facebook.com/groups/reseochutlandsbloggar"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan! Kul att du gillar bloggen! Ahaa, tackar för tipset, det ska jag definitivt kolla upp!

      Radera