lördag 15 augusti 2015

Förberedelser inför bröllopsfest






Nu när semestern är över och vi är tillbaka i Stockholm är det en sak som tar upp mycket av ens tid: bröllopsbestyr. Och då menar jag tar upp tid på ett roligt sätt! Det är väldigt mysigt att gå och tänka på och jag har mitt i allt börjat tycka det är rätt trevligt att pyssla! 

Igår tex. var det storstädning som gällde (hade inget med bröllopsfesten att göra, men lägenheten var i stort behov av städning. Det var inte bara stökigt, nu hade den gått över till att vara smutsigt...) Men, ska man städa kan man lika bra gå in sina nya skor samtidigt! Städningen blir ju lite roligare då också...

Eftersom jag jobbar med kläder så är det fortfarande inte så roligt att pyssla med tyger hemma, det blir lite väl jobbkänsla över det hela isf. Men att göra vimplar i papper är ju riktigt roligt! 

Och några ljushållare och små vaser. 

När jag ändå är inne i pysslet har jag även tvättat mitt silver. Det har blivit lite smutsigt... 

Nästan lite snuskigt att se hur smutsen lossnar. 


Så hittills går planerna, planeringen och pysslet riktigt bra. Det enda som inte riktigt funkar är bakningen. Det är inte så bra att samtidigt titta på "Hela Englad bakar" när man själv bakar. Tydligen är det lätt glömt att dubbla alla ingredienserna då... Tur att man har en mamma och två systrar som lovat att hjälpa till med bakningen. Kan behövas om gästerna ska få nått som ser snyggt ut (mina muffins är iaf väldigt goda...) 

(Och liten förtydling. Jag har alltså inte gjort allt detta igår. Jag städade och gick in skorna. Det var fredagens projekt. Det tog tillräckligt lång tid och sedan däckade jag i soffan efter den kraftansträngningen.) 

2 kommentarer:

  1. Snygga skor och smart att gå in dem när su städar! Jag och Matilda ska snart sätta igång med bakning av kolakakor till bröllopet också. Jag garanterar inte snyggt resultat heller, men de brukar bli goda ändå...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur du än skulle göra dom, tror jag fortfarande dom är snyggare än dessa muffins :)

      Radera