fredag 15 juli 2016

Island Dag 12 - Reykjavik

Sista dagen spenderades i Reykjavik. Mysig liten stad!

Kändes som en rätt ung stad, kanske fick man den känslan pga alla målningar?  


Väldigt bra seafood nere vid hamnen. 



Älskar 66 Norths reklam!! 



Såklart måste man spana in kyrkan, känns som sevärdhet nr 1 i stan? 

 Och så hade vi ju turen att hamna på folkfest!



Kan gissa att turismen lär öka ännu mera efter deras fotbollsprestation...

En väldigt härlig resa, summa summarum. Det blev vara x antal inlägg om den resan. Ju mer sällan vi reser desto fler och längre har inläggen tendens att bli... Kan inte förstå hur jag lyckades banta ner Nya Zeeland resan till två inlägg, den var dessutom längre än denna resa? Anyway. Kan lätt rekommendera Island! 12 dagar var kanske lite länge, hade räckt med 10 (eller så var det kanske att jag var helt inställd på att det var 10 dagar vi skulle vara där, förstår fortfarande inte hur jag hade räknat...) Och åker man dit tycker jag man ska satsa på att köra Island runt. Så värt det och så mycket fint att se!! 



4 kommentarer:

  1. Åh, Island är ju bara så magiskt, jag förstår verkligen att ni har haft en fin resa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, trivdes riktigt bra! Det var nästan som ett miniatyr-nya-zeeland :)

      Radera
  2. Så underbara bilder och som alltid skriver du så bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, kul att höra :) Och kul att börja läsa din blogg också! Ser fram emot att få se bilder därifrån!!

      Radera