onsdag 6 september 2017

Blogglistan

Ny vecka, ny lista från Sevendays!

Jag bloggar för att:
Jag tycker det är roligt. Det har blivit det nya fotoalbumet, perfekt att kunna gå tillbaka och titta på bilder och minnas vad man gjort (är det inte nedskrivet är det glömt). Orsaken varför jag började blogga var för att vi flyttade till Kina och jag ville "dokumentera" vår period där och lätt dela med mej av det till familjen och vänner. Jag trodde jag bara skulle blogga under Kina-tiden, men vi flyttade därifrån för 2,5 år sedan och håller fortfarande på...

Jag läser andra bloggar för att:
Inspiration och roligt att läsa om andras åsikter, tycken och erfarenheter. 

Den första blogg jag läser på dagen:
Varierar, brukar oftast börja på Sevendays och sedan gå vidare därifrån till vad som ser intressant ut.

Den här typen av blogg saknas:
Jag tror man kan hitta allt på internet. 

Det här skrivs det för mycket av i bloggar:
Well, tycker jag att en blogg inte är intressant eller att den är för enformig så läser jag inte den. Så kan inte riktigt säga vad det skrivs för mycket om, jag läser det helt enkelt inte. 

Blogg eller vlogg:
Är old-school. Blogg såklart. 

Atmosfären i den finlandssvenska bloggvärlden är just nu:
Ingen aning, bra gissar jag? 

Det här tycker jag om sponsrat innehåll:
Så länge det är något som är relevant för mej tycker jag det är intressant att läsa. Om inte, brukar jag scrolla förbi det. Men, tycker att det är toppen att företag vill jobba tillsammans med bloggar och att bloggare kan tjäna pengar på det dom gör! 

Mitt mål med min blogg är:
Att fortsätta så länge jag tycker det är kul. Förbättra mitt fotograferande, vill gå någon fotokurs snart! 

En bloggare jag vill byta liv med för en dag:
Peppe Öhman. Namnet säger väl allt, "Livet & LA". Hur härligt vore det inte att bo i LA?? Och hon verkar ha väldigt intressant liv också. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar