tisdag 21 november 2017

Min dröm - veckans lista!

Härligt tema på Sevendays veckolista: Min dröm! 
Om jag fick drömma fritt, skulle jag:
 
Bo här:
Nya Zeeland. Eller Kanada. Jag har en bild av att människorna där är vänliga, öppna, hjälpsamma och avslappnade. Och naturen i båda länderna är ju magisk! 

Resa hit:
Denna punkt skulle kunna vara sitt eget inlägg. För att nämna några: Australien, södra ön på Nya Zeeland, Palawan i Filippinerna, vandra i Kanada, USAs västkust och speciellt Yosemite naturreservat, Fiji, Seychellerna, Maldiverna, Tanzania och Hawaii. För att nämna några.

Se den här artisten:
Jag vill se Muse, Coldplay och Foo Fighters igen. (Nu räknar jag med band som artister också...) Beyoncé och Rihanna, tror båda har en helt magisk scenshow (även om jag inte lyssnar på deras musik sådär jätte ofta).

Jobba med det här:
Drapera toiller för ett större modehus. Och att någon gång i livet jobba med ett volontäruppdrag utomlands. 

Klä mig så här:
Hållbart, klassiskt och kvalité i alla lägen. Filippa K, Arket, Burberry, Houdini, Black Diamond osv.  

Träffa den här personen:
Jag har inte någon person jag drömmer om att träffa på det sättet. Artister som jag beundrar vill jag inte träffa, min illusion jag har av dom skulle säkert gå i kras då... Jag skulle gärna träffa min familj oftare, men utan att någon av oss skulle behöva flytta eller resa. Om vi nu ska drömma så vore ju en teleporteringsmaskin rätt smidigt att ha! 

Vakna upp så här varje morgon:
Utvilad. Vem kan ärligt säga att man vaknar upp så varje morgon? 

Tjäna det här:
Hmm, svårt att säga en siffra. Men tillräckligt så att jag aldrig skulle behöva bekymra mej om pengar och ändå leva bra. Jag behöver inte leva i lyx, men så att man tex. kan ha ett lagom stort hus (och anställa någon som tar hand om dom tråkiga och tidskrävande sysslorna) och kunna åka till dom där resmålen i punkt nr 2 i denna lista. Jag är nog tyvärr rätt långt ifrån min drömlön ännu... 

Ge bort det här:
En trygg och bra uppväxt till min dotter. 

Må så här:
Skulle vilja säga lycklig, men är man lycklig hela tiden blir ju det ett "normaltillstånd" och känner man sej då egentligen lycklig? Kan man ju filosofera om... 

Klara den här utmaningen:
Bestiga Kilimanjaro


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar