onsdag 18 april 2018

Boktips?

Man vet att man läser en intetsägande bok när man efter en tredjedel börjar undra ifall man inte redan läst den. Och först efter halva boken så får man det bekräftat. Den boken berörde mej inte så djupt med andra ord...

Boken jag läste innan dess handlade om uppväxten i det fattiga Irland under andra världskriget. Elände på elände på elände. Blandat med misär, svält, sjukdomar och skadedjur. Jag tyckte mej minnas att någon hade sagt att den var bra, därför slutade jag inte läsa den. Nu är denna person skyldig mej ett antal timmar. Bedrövligt. 

Så, jag behöver boktips.

Jag har några önskemål:
- måste vara feel-good bok, typ Jojo Moyes-aktigt. Inga barn som far illa, inga krig, det får vara en deckare men inte allt för mycket otäckheter.  
- lättläst. Tunga klassiker kan vänta. Jag läser mellan kl 21-23 tiden, så kan inte ha allt för avancerade tankar i huvet. 
- lagom tjock. Ingen tegelsten men ändå så det hinner bli en bra historia

Vad rekommenderas? 


5 kommentarer:

  1. Nu är det här lite fel säsong, kanske, men spara tipset till jultid! Westins bageri och café av Solja Krapu. Jag håller i och för sig på med den just nu, men det känns lite schizofrent att läsa om lussekatter och snö så här i början av våren..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipsen!! Dom är nya för mej så det blir trevligt att upptäcka något nytt :)

      Radera
  2. Jo, och Åsa Hellbergs böcker, om du inte läst dem!

    SvaraRadera
  3. Hälsorevolutionen av Maria Borelius ( ett måste)

    SvaraRadera
  4. Jaga vatten av Ellen Strömberg, tonårs-uppväxt i Österbotten och sen Inlandet av Elin Willows, båda två väldigt lättlästa med korta kapitel men ändå tillräckligt mycket substans för att vara intressanta o väldigt bra!

    SvaraRadera