tisdag 6 november 2018

Bloggen PatternByMalena är nu igång

Efter lite fix och trix och en del krångel är nu bloggen för PatternByMalena uppe. Jag kan ju säga att det är tur att min andra hälft är mycket mera IT kunnig än vad jag är... 

På den bloggen kommer jag att skriva om mitt företag, mina sy projekt och framförallt om mönsterkonstruktion. För även om sy projekten är lite lättare att fotografera så är det mönsterkonstruktion jag kommer att jobba med. Att sy kläder kommer vara resultatet av mitt jobb, men det är själva konstruktionen jag kommer ha fokuset på. Tyvärr är programmet jag jobbar i inte så "bildvänligt" och vita utprintade mönsterark är ju inte så kul att fota heller. Det som däremot är lite roligare att se är 3D bilder av plaggen man kan sy upp i ett nytt program jag håller på att testa. Men mera om det lite senare i den nya bloggen. 



Eller vad säger ni, vilket program ser roligare ut att jobba i??

På denna blogg kommer jag fortfarande att skriva om det dagliga livet. Tidigare var det mest fokus på resor, sedan barn och nu tror jag det kommer bli mest bilder på hus och renovering har jag på känn... 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar