måndag 19 augusti 2013

Dålig karma??

Halvjobbig måndag, kunde inte somna igår och dagen blev därefter. Blah för måndagar. Och så kommer det jobbiga snöpliga irriterande avslutet på dagen; älsklingen säger "Aerosmith har ställt in". Det gjorde inte dagen bättre precis och efter några svärord kom lessheten. Tydligen har jag väldigt dålig karma nuförtiden när det gäller konserter. Någon månad innan vi flyttade hit skulle jag med en kompis och kolla Clutch. Men en arbetsresa kom i vägen och jag kunde inte gå. Innan dess var det Muse som ställde in i november (tror det var november iaf...) Den konserten hade jag sett fram emot i ett halvår, peppat och längtat. Och så ett par dagar innan skickar min kompis att det var inställt. Så detta är tredje gången i rad som jag har köpt biljett och snopet inte får någon användning för den. MEN JAG ÄR INTE BITTER.

Hmm, kanske denna dåliga musikkarma beror på att man är för snål och lyssnar på all sin musik på gratissidor som spotify och groovshark? Om det hjälper min karma så lovar jag att köpa en skiva av nästa artist/band som jag köper konsertbiljetter till. Kan väl inte skada iaf?

Och nu när jag inte alls är bitter kan jag ju fortsätta gnälla lite. Jag skrev ju tidigare om band som fortfarande är på min önskelista som jag vill se. The Killer var med på den listan. Och dom skall komma till Shanghai i Oktober!! Men den dagen dom spelar är jag inte i stan. Men som sagt, jag är inte bitter...


3 kommentarer:

  1. Verkligen otur med konserterna :(

    SvaraRadera
  2. Åh höjden av otur, så synd :( o killers som är så bra live!

    SvaraRadera
  3. Ja, riktigt otur... Men när Killers spelar så är jag i Japan på semester, så behöver inte så mycket sympati där ;)

    SvaraRadera