söndag 18 augusti 2013

Helgen i bilder (och text...)

Och så var det söndag igen. Veckorna går för snabbt och helgerna bara försvinner. 


Fredag morgon: Kom in till jobbet lite senare än vanligt, och då hamnar man i "rusningstrafiken" och får köa till hissarna. Och bara för att förtydliga varför jag kom senare än vanligt, det var inte för att jag tog sovmorgon. Nej, jag var uppe och sprang 25 min innan frukost! Att komma igång med träningsrutinen igen efter semestern går lite hackigt. Men nu börjar jag ändå komma in i det igen. Och då gäller det bara att komma i bättre form igen så man slipper träningsverken efter varje pass...





Fredag kväll: ut och åt dumplings med kollegor och sedan hej då AW till en kille på jobbet (bara att börja vänja sej att säga hej då till folk. En riktigt jobbig sak med att bo utomlands). På väg hem från AWn träffade vi trevligt folk från jobbet som skulle till "ett 'hemligt' ställe gömt bakom en bokhylla". Det lät ju för spännande att säga nej till och hem kan man alltid gå senare! Så vi begav oss iväg för att söka rätt på bokhyllan!


Hittad!


Lördag: Under dagen gjordes inte så mycket, slöade i soffan och kollade "The good wife". Och man måste älska felöversättningar ibland! Som när ett större sällskap sitter runt ett bord, Alicia höjer sitt glas och säger "I would like to make a toast". Detta översätts till "Jag vill göra en macka". Alltså tekniskt sätt är det ju rätt, men kanske inte riktigt i det sammanhanget... 

På kvällen var vi lite mera aktiva och gick på vår första swing-danslektion. Vi har tidigare gått grundkursen i Boogie woogie och hade gärna fortsatt med det. Tyvärr verkar boogie woogie inte alls vara lika populärt som Swing, så det fick bli det istället. Så det är lite synd, jag gillar 50-tals musiken bättre och jag tycker boogie woogie dansen är roligare. Men men, man tager vad man haver och rätt kul var det med swing också. Och det var lite annat än att gå på kurs hemma. Då var vi ca 15 pers i en stor gympasal jämfört med nu när vi var inklämda ca 25 pers i en liten lägenhet på 23'e våningen med en liten aircondition i ena sidan av rummet. Svettigt värre kan man ju säga!


Tyvärr vågade jag inte ta någon bild på när vi dansade, så fick blir en bild på dom dansande damerna utanför tunnelbanan istället.

Söndag:  planen är städa i lägenheten, träna, kolla film med kompis ikväll. Det sistnämnda kommer säkert bli av, får se hur det går med dom förstnämnda sakerna. Måste bara först sluta blogga och dricka morgonkaffet, sluta slösurfa och sluta spana på boken som lockar mera. Efter jag slutat med dessa saker ska jag städa! Troligtvis iaf...

1 kommentar:

  1. T o m dina föräldrar har kommit i gång med gång/jogging program, de du :)

    SvaraRadera