lördag 24 augusti 2013

Möhippa!

 I torsdags blev det en möhippa för L. På schemat stod fotografering och karaoke. I Kina tar man bröllopsfoton innan själva bröllopet, vanligtvis i både traditionell klädsel och i vit klänning och det är ett heldagsprojekt. Vi körde en snabbvariant på ett par timmar och fick klä upp oss och bli sminkade och friserade.


 Jag innan hår och make-up.

Och jag efter hår och make-up.

Bride to be.
 
Vi körde en härlig mix av prinsessklänningar och traditionellt kinesiskt. 

 E såg ut som en kinesisk prinsessa.

 A och jag körde klassiska kinesiska Qipao.


Man blir som en liten tjej igen när man får leka i en sådan här garderob.

 Och på med dom traditionella skorna också. Helt omöjliga att gå i.

 

Ladies in red. 

 Vackra V. Jag vill ha denna klänning! Måste planera in ett besök till tygmarknaden...

 Den vackra blivande bruden. 

 Vouge nästa?

 Och kvällen avslutades med Karaoke! Jag har bott 6 månader här och har hittills lyckats undvika karaoke. Jag tycker det har varit lite skrämmande. Men, nu är jag omvänd! Det är ju hur kul som helst! A och jag sjöng Aerosmith's I don't want to miss a thing. Jag har ganska ironisk humor så tyckte den låten var rätt passande...

3 kommentarer:

  1. Jamen jisses vad fina ni är!! Det ser ut att ha varit en rolig dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var riktigt roligt att få klä upp sej!! Kan rekommendera detta som möhippeprogram :)

      Radera
  2. Verkligen tjusigt !

    SvaraRadera