måndag 23 september 2013

Inredning, till vilken nytta?

Efter mycket om och men (eller ja, mest lathet har det väl varit från min sida) har vi gjort en kraftansträngning och försökt inreda sovrummet. Kraftansträngningen bestod av ett besök till ladan/antikmarknad för ett par veckor sedan som vi kom tomhänta ifrån (fortfarande lite sur, nej jag är inte långsint...). Och i helgen begav jag mej till Ikea tillsammans med halva Kina kändes det som. Med några små justeringar blev sovrummet lite mera hemtrevligt. Tidigare har det bara varit beiget, gult och fyra nyanser av ljusbruna träslag, såg lite halvtrist ut helt enkelt. Nu är det snäppet mera färg i alla fall, en mysig lampa och några tavlor. 

Men till vilken nytta? Min kille har beslagtagit det. Jag har förflyttat mej till gästrummet. Så han får ensam njuta av det lite mera inredda sovrummet. I och för sej njuter han inte så mycket, han sover och är sjuk. Eftersom vi åker i väg till Japan i helgen och jag är borta en vecka från jobbet (och inte riktigt har någon ersättare) är det halvtaskig tajming att jag också ska bli sjuk, därav retirerade jag rätt snabbt till gästrummet. Så inga inredningsbilder blir det heller idag. Det får vänta tills rummet är sanerat eller något.

Okej, nu ska jag sluta överdriva. Han är verkligen inte så sjuk. Och det har inredningsmässigt inte skett så stor förändring. Men just nu är jag smått hypokondrisk av mej inför resan och det är rätt sällan jag pysslar eller inreder, därav överdriften...

2 kommentarer:

  1. Ja det ska bli spännande att se! Hoppas verkligen att ni är krya då det blir resdags! Hur ska det förresten gå i Tokyo om din sushi-iver gått om??
    //jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är redan/nästan på benen igen, så det ska nog vara lugnt inför resan. Ja, får se hur det går med sushin. Högst troligt kommer jag att falla tillbaka in i beroendet igen...

      Radera