söndag 22 september 2013

Lördagslyx

Lördagen innebar me-time. Det började med en klippning, sedan fixa naglarna och till sist en massage. Jag har inte klippt med sedan jag kom hit (och det började se riktigt katastrofrisigt ut) och fixat naglarna har jag gjort en gång, så jag slog på stort och körde allt på samma dag. Så skönt! 

Efter en sen lunch och en halvtimme på soffan var det dags att dra sej iväg till dansen. Att ha kurs på en lördag eftermiddag är inte en bra tidpunkten. Att stiga upp ur soffan kräver en kraftansträngning. Men, man vet att när man väl är där är det ju värt det! Och denna gång gick som tur bättre.Jag börjar få ordning på mina trippelsteg och denna gång var det lite bättre fördelning mellan tjejer och killar. Förra gången var det 3 killar och 8 tjejer, gick ju sådär...

Kvällen avslutades med en fantastiskt god hemmagjord middag. Så härligt att äta hemmagjord mat, inte så ofta det händer nuförtiden måste jag erkänna...




Och söndagsplanen? Jo, ska försöka packa upp Ikea sakerna och fixa i lägenheten, komma vidare i Steve Jobs boken (mest för att kunna börja läsa en annan bok som ligger på tur) och kanske till och med en sväng till gymmet. Just nu håller grannen på att borra för fullt, så kanske börjar med att fly från lägenheten tills det lugnat sej...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar