tisdag 10 september 2013

Morgonträning och kvällssushi

Jaha jaha, då var det tisdag igen och vart försvann helgen och måndagen. Men även om helgen gick väldigt snabbt hann vi med en del: sitta och prata om allt och inget med en kompis till allt för sent på fredagsnatt, swingdans, middag, drink och utgång på lördag, fakemarknad, brunch och sedan soffan och film på söndag. Skulle vara skönt om man kunde införa tre-dagars helger!

Men, ny vecka och nya tag. Måndag morgon inleddes med ett besök till gymmet. Jag kan inte säga att träningen blev den bästa, lyssnade på en P3 dokumentär samtidigt så fokusen var sisådär. Men, bara det att jag kom iväg till gymmet var jag nöjd över, man kan ju inte ha allt för höga krav på sej själv en måndag morgon! 

På måndag kvällen avnjöts en sushimiddag! Under hela Augusti har jag undvikit allt fisk och kött som inte är ordentligt tillagat, dvs ingen sushi eller gravad lax. Efter en rätt så jobbig matförgiftning (tror jag det var i alla fall) var det ett rätt enkelt val att göra. Men nu är det svalare temperaturer så jag hoppas det ska vara okej att börja äta sushi igen! *peppar peppar, ta i trä* 


Och idag har jag ambitionen att efter jobbet fara ut på en länk (dvs springa, ja eller jogga är kanske mer korrekt)! Luften här är ju inte den bästa och det är rätt jobbigt att springa på trottoar med mycket folk, så det brukar bli löpbandet istället för jogging utomhus. Lite trist, men bara att gilla läget. En bra ljudbok till det och det funkar mycket bättre!

2 kommentarer:

  1. Nu blev jag också väldigt sugen på sushi! Har inte ätit det sen vi träffades senast! Skärpning Jenny!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte heller varit så mycket bättre på att äta det sen sist. Ska jag vara helt ärlig tror jag att jag börjar komma ur beroendet nu....

      Radera