tisdag 17 september 2013

Planering och framförhållning

Jag älskar att ha saker inplanerade. Men jag tycker det är fruktansvärt jobbigt att planera, boka, ha framförhållning, bestämma sej och ta beslut. Detta går ju inte riktigt ihop. I Sverige funkade det rätt bra ändå att vara spontan med resor och semesterplanering. Det finns många fina städer i Europa och alltid hittade man någon trevlig resa som man kunde boka med rätt kort varsel.

Men, bor man i en stad med över 23 miljoner invånare gäller det att vara ute i god tid. Detta rimmar inte så väl med min ovilja att bestämma och planera saker. Senaste dagarna har vi suttit och sökt en resa för det kinesiska nyåret. Och det finns en massa härliga ställen att åka till. Men, man vill ju inte sitta på ett flyg i över 10 timmar och betala lika mycket som det kostar att flyga från Sverige till Thailand. Vi är ju ändå på denna sidan av jorden så lite smidigare och lättare ska man väl komma undan? Tycker man i alla fall. Det gick inte så lätt kan jag säga.


Men efter lite om och men är det äntligen bokat! Att söka resor via svenska söksidor funkar inte så bra när det är asiatiska flyg har jag märkt och ha koll på vilka bolag som flyger från Shanghai var inte det lättaste. Men nu hoppas jag *peppar peppar* jag har fått ihop pusslat en resa genom att boka via tre olika flygbolag. Och jag är typ ett nervvrak efter det (jag lyckade boka en bra hemresa, och så fanns det mitt i allt ingen ditresa med det flygbolag jag först kollat på, iiiik). Jag är en nervös resenär och jag är en snäppet nervösare semesterbokare. Men en resa till Filippinerna under det kinesiska nyåret blev det till slut!! Tjohoo! 

Och om en och en halv vecka firar Kina nationaldag och då bär det av hit:




Vi har en del önskemål på vår reselista över Asien, så det gäller att ta vara på alla semestertillfällen man får :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar