söndag 15 september 2013

Lördagens schema: retail therapy, lindy hop och The Dynazty

Lördagen började med lite retail therapy. Under fredag kvällen tappade jag min favoritkofta och för att minska tomhetskänslan efter den blev det ett besök på stan. Det gick bra, och kom hem med ett par andra grejer också förutom ny kofta... 

Eftermiddagen spenderades på danskurs, tidigare dansade vi basic swing och nu har jag börjat gå på Lindy hop. Det gick sådär om jag ska vara ärlig. Lärarens åsikt var att "followers don't need to know what is coming, they just have to follow". Min åsikt var att skulle man som följare inte behöva kunna något annat än följa, varför finns det danskurs då? Kanske för att man ska lära sej hur man ska följa?

Anyway, humöret var inte det bästa efter kursen. Men det gick snabbt över. På kvällens schema stod nämligen trevligt sällskap, bubbel och middag och sedan The Dynazty!! Ska jag vara ärlig har jag inte lyssnat på dom i princip något innan. Det min kära rockkompis T som tipsade om att dom skulle komma till Shanghai, och kommer ett svenskt rockband hit är det ju klart att man går! Och det blev en riktigt schysst spelning! Det börjar bli länge sen man fått gå på konsert, senaste gångerna jag försökt har det ju inte gått så bra, så jag var nöjd av bara den orsaken att dom kom upp på scen!




Och efteråt blev det att sitta och dricka öl med några från bandet. Det blev en mycket trevlig kväll med andra ord! 

Och tack P, jag "lånade" ett par foton av dej från Instagram! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar